יום שלישי, 15 בינואר 2013

מגדל הקרח (הרפתקאות רוג באמריקה פרק ראשון)

אז עלה בדעתי שלא בדיוק הבהרתי את עניין הקור. צפון קליפורניה זה אזור עתיר משקעים שנהנה ממזג אוויר חם (אך לא נורא חם) בקיץ וקר (אך לא נורא קר) בחורף. 

ועתה, זמן לבדיחה:

חמישה יהודים ששינו את העולם: 
משה - החוק הוא הכל
ישו - האהבה היא הכל
פרויד - המשפחה היא הכל
מרקס - כסף הוא הכל
איינשטיין - הכל יחסי

נחזור לענייננו. אז, בחורף לא נורא קר. אנחנו מדברים על טמפרטורות ממוצעות של עשר מעלות (צלזיוס) ועל כמות נחמדה אך לא נוראית של ימי שלג וקרח. שיא הקור הוא בדרך כלל כמה ימים של מינוס ארבע, מינוס חמש. מפלס השלג הכי נורא שבריטני (גברת רוג היפה) זוכרת פה הוא שתי רגליים (שזה פלוס מינוס 60 סנטימטרים של שלג). נשמע הרבה אולי, למי שרגיל לארצנו היבשה והחמימה, אבל בהשוואה למינסוטה, שם מפלס השלג מגיע לפחות פעם בשנה לגובה של שלושה מטרים וחצי, זה באמת כלום. שנאמר - הכל יחסי. 

השבוע היה לנו שבוע קר באמת (אך ללא שלג, כיוון שהשמיים היו יותר נקיים ממעבדה גרמנית). השארנו את הצינורות עם זרם מים עדין - לפני שאתם קופצים עליי, הצינורות בחוץ עושים שימוש במים שאסורים לשתייה המגיעים מהפשרת שלגים בתעלות פתוחות. רק מה... שכחנו שבצינור התחתון שמנו ראש ריסוס ולכן לא הייתה בו זרימה והוא קפא במהלך הלילה. הגומי התבקע והמים החלו לדלוף, מה שיצר שלולית שקפאה כמעט מיד... התוצאה המרהיבה לפניכם:

מבני קרח סביב עלים





מגדל הקרח גדל סביב שיח קטן



 גובהו של מגדל הקרח - עד מעל למפרק הקרסול שלי
 הצינור האשם





 מחטי אורן בקרח


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה