יום שישי, 25 בינואר 2013

בחילות 2013

מאז פרסום המדגמים הראשונים אני יושב עם תחושה מאוד עצובה. תוצאות הבחירות האחרונות מעידות בעיקר על חוסר תקווה למערכת הישראלית. 19 מנדטים הלכו למפלגה של איש אחד - מפלגת יאיר לפיד. מישהו בכלל זוכר איך קוראים לה? (ספוילר - "יש עתיד"). האמת המרה היא שזו מפלגת יאיר לפיד. אנשים הצביעו... ליאיר לפיד. אני מניח שאם אשאל מישהו שהצביע למפלגת יש עתיד מי נמצא במקום החמישי ברשימת המפלגה, אתקל יותר מדי פעמים במבט אטום, מחשבה מאומצת ומהירה ובסוף תשובה בסגנון "נו, מה שמו, איך קוראים לו... ההוא מהמקום... לא... אההה". (ספוילר - יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר). למען האמת, רוב המצביעים סביר להניח שיוכלו לצטט רק שם אחד (עופר שלח) או שניים (ויעל גרמן) מתוך 19 חברים הכנסת החדשים.

זה רע שאנשים מצביעים בצורה כל כך בלתי-מיודעת. זה רע כי מדובר בהזנחה פושעת של עתידה של מדינת ישראל בידיהם של... הממ.. של מי, בעצם? מה אתם יודעים על חברי הכנסת החדשים? על עמדותיהם, השקפותיהם, עקרונותיהם? מה אתם יודעים על הניסיון שלהם, על עברם, על מוסר העבודה שלהם? מה דעתכם על כך שיעל גרמן כפתה על תלמידי תיכון להשתתף במצעד פוליטי? אתם יודעים מה עשה בועז טופורובסקי באביב 2007? (ספוילר - תרגיל פוליטי מסריח שהשבית את האוניברסיטאות בארץ למשך חודשיים בלי שום טעם). אם בא לכם לשמוע על שביתת הסטודנטים ב2007, על המעורבות של חד"ש בה ועל איך כותב שורות אלו הצטרף לקומץ שהיה לו האומץ לקום נגד אגודת הסטודנטים ולכפות עליה את החזרה ללימודים, רק תגידו (בתיבת התגובה שלמטה).
מה האג'נדה של יש עתיד בראשות יאיר לפיד? מה היא הולכת לנסות ולהשיג בקדנציה הקרובה? שוויון? איזה שוויון בדיוק? בנטל? בשירות הצבאי? במיסוי? אולי היא בכלל תיקח כסף מהעשירים ותחלק לעניים כמו רובין הוד?

מה יקרה מעתה והלאה? אינני יודע. הבעיה הגדולה היא שגם מצביעי יאיר לפיד לא יודעים. הם לא ידעו גם כשהצביעו למפלגה והפכו אותה לשנייה בגודלה.

למעשה, מפלגות ללא עקרונות, שאין להן אלוהים ואין להן שום אידיאולוגיה - כזו שאני מסכים איתה או לאו - הן הזוכות הגדולות של הבחירות האלו. הליכוד עם 31 מנדטים, העבודה, יש עתיד, קדימה, התנועה... למעשה, המפלגה היחידה שאני ממש הייתי מוכן להצביע לה (אף כי אינני מסכים עם האידיאולוגיה שלה) שנכנסה לכנסת היא הבית היהודי. כן, הנה אמרתי את זה - אני לא בדיוק באותו הראש עם נפתלי בנט אבל מאמין שהוא ציוני ואוהב את מדינת ישראל ויעשה הכי טוב שהוא יכול עבורה - וזה טוב לי מספיק.

הנחמה היחידה בבחירות אלו הן שעם ישראל הוכיח שוב שהוא איננו גזעני ופאשיסטי כפי שכל מיני אנטישמים ושונאי ישראל, מבית ומחוץ, אוהבים לצייר אותו. נץ - או בלקסיקון הפרטי שלי נאצי - לא נכנסה לכנסת.
מתנצל אם ההשוואה לא נעימה. לטעמי האישית, מיכאל בן-ארי ואריה אלדד מתנהגים כאילו חלק ניכר מן האידיאולוגייה שלהם נלקחה מתוך "מיין קאמפף" ועברה התאמות לישראל שנת 2012. הקיצונות להם עתירת שנאה ואלימות. הם לימין הישראלי מה שחד"ש ובל"ד הן לשמאל הישראלי - מפלגות שנאה שמטרתן לגרום נזק וכאב. לקיחת החסינות הפרלמנטרית משני  היצורים הבזויים האלו היא סימן חיובי לכך שעם ישראל לא טיפש ולא עתיר שנאה.

זהו די, נגמרה המגילה.

מה? שכחתי תמונות היום? לא, חלילה וחס... אז תמונות היום - כותב שורות אלו בתוך גזע של עץ סקויה (רדווד) בפארק הרדוודס בקליפורניה, אוגוסט 2012. דגם "הכנף המעופפת" (לחצו כאן ללינק לאשכול על הדגם בפורום פרש) שבנתה גברת רוג. הדגם זכה במקום הראשון ביריד של גראס וואלי. לבסוף, פרפר על סלע, כל מילה נוספת מיותרת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה