יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

הארץ לובשת כתום (עוד פרק בהרפתקאות רוג באמריקה)

חמש וחצי בבוקר. נוהג בדרכי לעבודה. דרך מילרטאון באובורן, קליפורניה מתירה נסיעה במהירות של 55 קמ"ש אבל הלילה אני נוהג במהירות של 25 קמ"ש בקושי. עובר עיקול בכביש ולוחץ על הברקס במהירות. שלוש איילות בוגרות עומדות על הכביש, בוהות לתוך האורות הגבוהים של האוטו. אני כמעט מכה את עצמי על הטיפשות ומוריד את האורות לאור רגיל. האיילות ממהרות לזוז מדרכי, עולות על גבעת החול שבצד הכביש, מדלגות מעל גדר בגובה מטר וחצי ומסתלקות לדרכן. מוזר לחשוב שלנהוג על אורות נמוכים יכול להיות בטוח יותר מלנהוג עם האורות הגבוהים אבל זו המציאות בכבישים של צפון קליפורניה. האיילים, הדביבונים, הסנאים, ארנבי הבר, השועלים, אפילו הבואשים... כולם יעצרו לבהות ברכב עם אורות גבוהים אך ינסו לברוח מדרכו של רכב עם אורות נמוכים. מטופש למדי אך זו המציאות.

זה הסתיו בצפון קליפורניה. בגובה של מעל 2000 מטר כבר יש שלג ובעלי החיים יורדים לאיזור שלנו (“רק" 600 מטר מעל פני הים). עצי האדר (מייפל) מחליפים צבע לכתום, העלים מתחילים לנשור. עד אמצע נובמבר, הם יהיו עירומים לחלוטין. בשבע וחצי בבוקר, הירח המלא עדיין זורח במערב (ראו תמונה למטה)...


ברדיו מדווחים על עוד תקרית באגם טאהו שבה דוב הצליח לפתוח דלת של מכונית ואז נלכד בפנים. זו הפעם השלישית החודש. איזור אגם טאהו שורץ דובים ועכשיו, כשקשה להם יותר למצוא אוכל באיזור שלהם, כשכל אוכלי העשב נסוגו לגובה נמוך יותר, הם מנסים לשדוד מבני האדם. הדובים אינם טיפשים. הם למדו לפתוח דלתות רכב מצפייה בבני אדם. הם יודעים לפתוח צנצנות ויזהו בקלות אילו צנצנות מכילות מזון שהם רוצים (דבש, חמאת בוטנים) ואיזה צנצנות הם מעדיפים להשאיר בלי פגע (חמוצים למיניהם).

 
לוקח את הפנייה החדה לדרך אופיר, הנמתחת במקביל לכביש הבינמדינתי 80. דביבון זקן יושב על הכביש עם שרידיה של שקית זבל. גנבים קטנים ומתוחכמים, הדביבונים האלה. אני עוצר ומסתכל עליו. הוא מסתכל אליי ומחליט שאני לא מאיים מספיק בשביל לרדת מהכביש. אני מתקרב לאט לאט. הוא מתעלם. אני פותח את דלת הרכב וטורק אותה. הרעש מקפיץ אותו והוא מסתלק במהירות, גורר עימו את שקית הזבל. רושם לעצמי מזכר בעל פה – לוודא שהחצר האחורית מאובטחת כראוי כשאני מגיע הביתה. אחרי האיילים יבואו אריות ההרים – פומות – ואלו ינסו להגיע אל העופות והעיזים.

יש משהו מרתק בלהיות בקליפורניה בתקופה שבין 1 באוקטובר ל1 בנובמבר. לאורך חודש אוקטובר הולכת הארץ ולובשת כתום.לא רק הסתיו. גם האנשים. מה הכוונה, אתם תוהים? ליל כל הקדושים. כולנו מכירים את המנהג האמריקני של "ממתק או תעלול" – ילדים מחופשים העוברים מדלת לדלת ואוספים ממתקים. יש משהו נורא אמריקני בזה (לפחות עד שחושבים על כך שזה לא מאוד שונה ממשלוחי המנות של פורים). מה שישראלים לא כל כך מצפים לו הוא עיטורי הבתים. כל בית שני מגדל לו קורי עכביש, עטלפים, רוחות רפאים ושאר קישוטים. האמריקנים מסוגלים להוציא כמות די מרשימה של כסף על הכנה של הבית לערב אחד (הוא ה31 באוקטובר, ליל כל הקדושים). יש בסוף את התמונות כך שתוכלו לראות בעצמכם. היכן אני אהיה בליל כל הקדושים? בעבודה כמובן. אני אשב לי עם דלי מלא ממתקים וכל ילד שרוצה יכול לבוא ולקבל ממתק. סתם, עוד דרך להתנחמד אל הקהילה. מדהים שלני, הבוס האזורי, נתן לי אישור לעשות זאת (ואף להציב מנורת דלעת [מבטיח תמונות]). מצד שני, נראה שלני נהנה מהגישה הישראלית שלי. לא יודע למה אבל אני בטח לא אתלונן.
 
קשה לשים את האצבע על מה ההיגיון ומה הסיפור מאחורי ליל כל הקדושים. זה הוא לילה שמוקדש לרוחות רפאים, לסיפורי אימה... ולממתקים. זהו לילה שאיננו חגיגה דתית, אף כי ה31 באוקטובר הוא היום שאותו הקדישה הכנסייה הקתולית לכל הקדושים שאין להם יום משלהם. זה הוא יום שמסמל את תחילתו של החורף, את החשיכה הגוברת (בימים אלה השמש זורחת פה ב7:30 בבוקר ושוקעת ב7 בערב), את הפחדים הקמאיים מפני הבלתי נודע ואת הרצון לאגור מזון לחורף...
 
כנסיות פרוטסטנטיות זועקות הטפות נגד ליל כל הקדושים. הם מארגנות ערבים אלטרנטיבים עם ממתקים ומשחקים אך בלי כל הפאגאניות של ליל כל הקדושים. מצחיק שאין להם שום בעיה עם העובדה שחג שהמולד היה חג אור פאגאני אבל ליל כל הקדושים מטריד אותם. ליל כל הקדושים הוא חג חילוני למעשה. חוגגים אותו פה יהודים, נוצרים, מוסלמים, הינדו ואתאיסטים גמורים. המשמעות הדתית שלו נשכחה לגמרי, כך נראה, ומה שנשאר זה משהו כמו פורים, רק בלי המגילה ועם הרבה פחות אוזני המן...

תמונות היום: מבט מערבה מרכב הפטרול, הירח זורח בשבע וחצי בבוקר. בתים מקושטים לכבוד ליל כל הקדושים






תגובה 1:

  1. אני נשוי שבע שנים בלי ילד, אז בעלי מתחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה בזמן האחרון וכבר לא מבלה איתי, והוא התגרש ממני. אז נעשיתי מאוד עצובה ואבדה בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון, זה באמת יאמל את חיי. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על DR ALABA מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שאני עובר, אז יצרתי איתו קשר בכתובת: dralaba3000@gmail.com והסברתי לו. הוא אמר לי את כל מה שאני צריך לתת לפני שהוא יכול לוותר על הכישוף להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריכה לומר באמצע הלילה בזמן שהוא מטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 48 שעות אחר כך בעלי היחיד חזר אלי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לגמרי לתמוך בי בכל דבר שארצה. התקשרתי במהירות ל- ALABA וסיפרתי לו מה קורה באותו הרגע, והוא גם הכין ושלח לי תרופה שאמרה שהיא תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויות שמונעות ממני להרות ואז הורה לי על כך. איך להשתמש בזה לפני שפוגשים את בעלי. זאת לאחר השימוש בעשב ובשורש הילידים הזה, כעבור כמה שבועות התחלתי להרגיש סימני הריון בכל מקום, אני ממש בהריון, רק ילדתי ​​ילד ב -1 לחודש זה. אני מבטיח להודיע ​​לכל העולם על ד"ר אלבא כדי לשמור על היחסים שלי כמו גם לתת לי ילדים. אני יכול לקרוא בגאווה שלי היום. לכל אישה שמוצאת זאת בלתי אפשרית, הנה ההזדמנות שלך לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צרו קשר עם ד"ר אלבא דוא"ל: dralaba3000@gmail.com או צרו קשר עם מספר הוואטסאפ שלו: +2349071995123, הוא אלוהים שנשלח להחזיר מאהבים אבודים ולהביא לך אושר.

    השבמחק