יום שבת, 15 ביוני 2013

יום טיול במפלים הנסתרים (עוד פרק בהרפתקאות רוג באמריקה)

אתמול, לאחר שלושה שיעורים בלבד, החליטה בריטני שאני יציב מספיק, בטוח מספיק, בשביל להצטרף אליה ואל הבוסית שלה, האני, לטיול רכוב. רכיבה בשטח פתוח היא עסק הרבה יותר מסוכן בפוטנציה מאשר רכיבה בזירה סגורה. סוס הוא מטבעו בעל חיים פחדני מאוד הנבהל מכל דבר (למי שלא מאמין, גגלו Blue tarp of death - הברזנט הכחול הקטלני). לכבוד המאורע החליטו בריטני והאני להושיב אותי על פיפאר (Pepar - פלפל באיסלנדית), סוס איסלנדי בן שמונה שנים. פיפאר דומה לי במבנה שלו - נמוך אבל רחב. בגובה הוא מגיע לי בערך לאמצע החזה אבל הגב שלו רחב כמו סיפון של נושאת מטוסים. לפיפאר יש מזג רגוע ונוח והוא "חסין פיצוצים" כפי שבריטני מגדירה זאת - הוא לא נבהל בקלות, יחסית לסוס. התאים לי בול. 

המפלים הנסתרים היא שמורת טבע בין אובורן לגראס וואלי. השמורה מתרכזת סביב עמק צר ותלול שבמרכזו נחל יפיפה. הארוך מבין עשרה מסלולי הטיול בעמק כולל ביקור בשלושה מפלים לאורך הנחל. המקום מושלם לטיול רגלי או רכוב, דורש מעט מאוד מאמץ ומתאים לכל גיל וכמעט כל מזג אוויר. ירדנו מן החניון אל תוך העמק במורד שביל מתפתל. שלושתנו רכובים על סוסים איסלנדים, המתאימים בול לרכיבות ארוכות. במקום הריצה הקלה (טרוט - Trot), הסוס האיסלנדי מבצע מין הליכה מהירה שנקראת טוֹלט (tölt) שהיא הרבה פחות קופצנית והרבה יותר נוחה מהטרוט הקלאסי. 

(תמונה של סוס איסלנדי מבצע טולט. שימו לב לגודלו היחסי של הרוכב, כך אני נראה על פיפאר פחות או יותר)
עשינו מסלול נאה שארך בערך שעה וחצי, רובו שבקצב הטולט. היא פשוט נפלא. יצאתי עם כאבי רכיבה אבל עם הרגשה מרוממת. גם פיפאר נהנה, על פי היחס שהוא נתן לי לאחר שחזרנו לחווה.
כיף לרכב.

תמונת היום: בריטני ואני בשמורת יוסמיטי, 2009


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה