יום שני, 3 ביוני 2013

אקט החלומות

בימים אלה שוב עומד "אקט החלומות" של משטר אובמה מול ביקורת נוקבת. אקט החלומות (The DREAM act) הוא צו נשיאותי עוקף-קונגרס שהוציא אובמה לפני כשנה בנושא הגירה לא חוקית שהפך מאות אלפי שוהים בלתי חוקיים בארה"ב למועמדים לאזרחות מיידית. בבסיסו, אקט החלומות מציע למי שהגיע לארה"ב בצורה לא חוקית לפני גיל 18 חנינה ומסלול מהיר לאזרחות שוות זכויות. הצידוק של משטר אובמה היה שמי שהיה בן פחות מ18 היה תלוי באחרים ולא הייתה לו האחריות החוקית וכך בעצם לא היגר בצורה בלתי חוקית מרצונו.
זה טריק פוליטי גאוני. במכה אחת, אובמה ניסה ליצור כמה מאות אלפי מצביעים עבור המפלגה הדמוקרטית על ידי הכשרת השרץ. בשל העובדה שדובר בצו נשיאותי, אובמה לא היה צריך להעביר את האקט דרך הקונגרס (שהיה חוסם אותו מיד). יהיה צורך בנשיא נבחר כדי לבטל את הצו. 
אותי, אישית, הצו הרתיח. אני באתי הנה בצורה חוקית. התהליך לקבלת אישור להגירה חוקית לקח שנתיים ועלה לנו בסביבות החמשת-אלפים דולר, בלי לכלול את מחירי הטיסות של בריטני לארץ ושלי לכאן כדי שנוכל להיות ביחד בזמן ההמתנה. כחלק מקבלת אשרת השהייה הייתי צריך להביא הוכחה לכך שיהיו מספיק אמצעים כלכליים ו\או אנשים שיתמכו בי כלכלית כדי שלא אהיה נטל על הביטוח הלאומי האמריקני. הייתי צריך לחתום שאני מצהיר שבעודי תושב קבע ללא אזרחות אינני זכאי לאף פריבילגיה ו\או תמיכה כספית מן הממשלה הפדרלית, מדינת קליפורניה או אף גורם רשמי אחר. חתמתי. אחרי הכל, אני לא בא לכאן להיות אוכל חינם. זה רק הוגן שממשלה שנותנת לך אישור שהייה קבוע לא תצטרף לממן אותך.התהליך לקבלת אזרחות שוות זכויות לוקח חמש שנים מרגע שהגעתי הנה והתחתנתי עם בריטני. זה היה הוגן בעיניי עד שהגיע אקט החלומות. בעוד שמי ששילם אלפי דולרים ועשה הכל בצורה חוקית וכשרה צריך להמתין ולהתחייב לא להיות נתמך, מי שהגיע הנה בצורה לא חוקית מקבל מסלול מהיר לאזרחות.
גרוע מכך, לא מדובר במתן אזרחות לאמריקנים נלהבים שנאמנים לדגל הפסים והכוכבים. מדובר בכל שב"ח שהגיע הנה כשהוא בן פחות מ18 שנים. 
מרביתם מקסיקנים, חלק גדול מהם לא מדבר אנגלית ורובם לא רואים בארה"ב בית אלא מקום שהייה ופרה חולבת. אזרחי ארה"ב מקסיקנים שחיים פה כבר עשרות שנים מסתכלים עליהם בתיעוב. אלה החוליגנים שחוגגים את סינקו דה מאיו, יום העצמאות המקסיקני, אבל שורקים בוז בזמן שמנגנים את הימנון ארה"ב. הם מורגלים בחיים של טיפול רפואי חינם (כי בתי חולים מחוייבים להעניק טיפול רפואי ואחרי שטופלו, הם נעלמים ומכיוון שאינם אזרחים, אין שום דרך לאתר אותם ולדרוש מהם לשלם על מה שעולה לאזרח אמריקני מאות ואלפי דולרים). הם מורגלים לתחמן את המערכת, לעבוד "בשחור" עם תשלום מתחת לשולחן שפטור לחלוטין ממס. רבים מהם בזים לארה"ב בגלל שהיא כזו פראיירית, ודוגרי, הם צודקים. 
מתן האזרחות במסלול מהיר וקל רק מעיד כמה הם צודקים.
מרבית השב"חים להם מוצעת ההזדמנות הזו לא יהיו אזרחים טובים. הם לא ישרתו את הדגל, לא ישלמו מיסים ולא יתנו מעצמם למדינה. הם ימשיכו להיות מקסיקנים החיים בארה"ב ולא אמריקנים.
יותר מכך, אקט החלומות מעודד בעלי משפחות ממקסיקו להמשיך בפלישה. אחרי הכל, אם הם יצליחו להיכנס היום, בעוד כמה שנים לחורחה, אדוארדו ומרגריטה יהיה מסלול מהיר לאזרחות האמריקנית.

אובמה לא תמים ולא מטומטם. הוא יודע מדוע הוא עשה זאת. אקט החלומות פנה ישירות לקהילה המקסיקנית בארה"ב (ולא, לא הקהילה הלטינית. הפורטו-ריקנים והקולומביאנים לא מרוויחים דבר מאקט החלומות). אובמה גם יצר מצביעים חדשים (שיש להם סיבה טובה להצביע לדמוקרטים שירצו לשמר את האקט ולא לרפובליקנים שירצו להפוך את האקט על פניו) וגם פנה לחלק ניכר מן הקרובים אליהם תוך שהוא מציג פנים פרו-מקסיקניות וזרועות פתוחות. 

אמריקה לא נחשבת מי יודע מה, ויש שיאמרו בצדק, אבל אני לא יכול לשלא לחוש שאת המעט שעוד יש, אובמה והדמוקרטים ימכרו על מזבח האחיזה בכוח, כמו מטורף שמחורר את דופן הספינה כדי שיוכל לאחוז בהגה...

תמונות היום: שקיעה בעכו, נובמבר 2011. בריטני על רקע מפל צעיף הכלה (Bridalveil Fall), שמורת יוסמיטי, מרץ 2009. בריטני וטוואז (Twaz), הסוסה שלה (שהייתה כלבה אמיתית), מתישהו ב2009




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה