יום רביעי, 12 ביוני 2013

בקעו לנו ברברים!

אוקיי; נתחיל בלהבהיר לכל מי שמוצא עצמו תוהה "מה בקע לכם?" מה זה בֵּרבֵּר. ברווז מוסקובי (Muscovy Duck), שלמרות שמו, אין לו שום קשר לרוסיה, המכונה בשפת העם ברבר הוא ברווז אמריקני בעל בשר מצויין (ומכאן הפופולאריות שלו) הידוע ב בקשקשים האדומים הגודלים על פניו.

לא מספיק מידע? יש ויקיפדיה :P


בין שאר העופות שלנו יש ארבעה ברברים - זכר בשם דראגון ושלוש נקבות - ליידי, דליה ואמבר (Ember - רמץ). בריטני כבר שנים מתפללת שיבקעו לנו אפרוחים אך למרבה הצער עד השנה לא שרדו לנו ביצים מופרות לאורך כל תקופת הדגירה (28 יום פלוס מינוס). הברווזות שלנו לא ממש עקביות בהרגלי הדגירה וניסיון להדגיר את הביצים באופן מלאכותי במדגרה ביתית כשל ואכזב אף הוא.

השנה סוף סוף החליטה דליה שהיא רוצה לדגור באמת. מרגע שזיהינו שהיא מתנהגת בצורה "דגירתית" הפרדנו אותה מהאחרים, נתנו לה 14 ביצים שהיו חשודות כמופרות והתפללנו. לאחר שבוע וקצת, הארנו את הביצים (עם פנס) וקבענו ש10 מתוך ה14 אכן מופרות והן מתפתחות. נפטרנו מארבע הביצים הבלתי מופרות והמשכנו להתפלל. במהלך השבועיים שאחר כך איבדנו שתי ביצים שדליה זרקה החוצה, כנראה מכיוון שמשהו לא התפתח כראוי. ביום שני אחה"צ, לאחר 26 ימים מאז שקיבלה את 14 הביצים, החלו שבע מתוך השמונה שנשארו לבקוע. התהליך ארך 18 שעות מורטות עצבים, בהן כמעט ואיבדנו את אחד האפרוחים אך נגמר בשמחה והתרגשות - כל השבעה בקעו בהצלחה והם בריאים ושלמים.
נכון לכתיבת הודעה זו, אנחנו 24 שעות לאחר בקיעת הביצה האחרונה ומאושרים עד הגג...

וידאו ארוך של תהליך הבקיעה:


תמונות היום:
צל משתתף בהתלהבות. אימא דליה על הביצים. אפרוח בוקע





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה