יום שני, 4 בפברואר 2013

טעות בניווט (כמה מביך)

אז היום הייתי אמור להתחיל את הקורס שומרים... רק מה, טעות בניווט בגלל הוראות לא בהירות של גוגל מפות גרמה לי לאחר ולהפסיד את תחילת הקורס ואילצה אותי לדחות את הקורס בשבועיים :(

אז מה קרה? בואו נראה איך הוראות הניווט האלה ייראו לכם:

ביציאה 14-בי 95, השתלב בכביש הטבעת לכיוון שדרות וואט, כביש הטבעת וכביש 99... המשך בדרך זו כ14 קילומטרים.
עכשיו בואו ותבינו - יציאה זו (מן הכביש הבינמדינתי 80) היא בעצם שלוש יציאות ביחד - 14-איי לשדרות אובורן, 14-בי לשדרות וואט ויציאה 95 לכביש הטבעת של סקרמנטו. מה לדעתכם היציאה הנכונה?

טוב, נחזור להתחלה... אז, יצאתי מהבית בשבע ורבע בבוקר שעון מקומי כדי להגיע לאקדמיה במערב סקרמנטו ברבע לתשע. פאקינג שעה ורבע נסיעה, פלוס עוד רבע שעה מרווח ביטחון למקרה שתהיה טעות כלשהי בניווט. 
במהלך הנסיעה מצאתי את עצמי מהרהר על צריכת הקפאין האמריקנית וכיצד היא מתפרשת לא נכון בארצנו הקטנטונת. האמריקנים צורכים קפאין בכמויות מפחידות. מעבר לקפה (המחורבן) ומשקאות האנרגיה, יש פה כל מיני "תוספים" כאלה ואחרים שמתיימרים לתת "חמש שעות של אנרגיה", אף כי עושה רושם שחלק ניכר מהם גם מגדיל את הסיכון לטרשת עורקים או התקף לב. בארץ ובאירופה זה נתפס כעוד אחד מן השגעונות האמריקניים. רק מה - כשאתם צריכים לקום בשש בבוקר על מנת להגיע לעבודה בתשע ואז לא לחזור הביתה עד שבע בערב פלוס מינוס - גם אתם תתחילו לחפש מקורות מרץ. הבעיה האמריקנית היא מרחקי הנסיעה הגדולים. שעה וחצי נסיעה לעבודה זה די סטנדרטי פה ובהתחשב בתנאי העומס, שעתיים זה גם לא יוצא מן הכלל. 

בכל אופן, כשהגעתי אל הירידה מכביש 80, חשבתי בתחילה להמשיך לכיוון יציאה 95 (לכביש הטבעת) אך כשהגעתי אל שלוש היציאות קלטתי לפתע שיציאה 14-בי לכיוון שדרות וואט היא הראשונה - ולא יכולתי להגיע אליה. ברגע של חשש וחוסר אמון ביכולת הניווט שלי, ירדתי ל14-איי לשדרות אובורן, הסתובבתי במשך שבע דקות כדי להגיע חזרה לשדרות וואט ואז המשכתי משהו כמו עשרה קילומטרים, עם רמזורים כל שלוש מאות מטר, לפני ששדרות וואט הסתיימו בצומת טי המובילה אותי חזרה מזרחה... בנקודה זו הבנתי שטעיתי. השעה הייתה עשרה לתשע בבוקר והיה לי ברור שאאחר באופן רציני. לקח לי משהו כמו 40 דקות נוספות לחזור על עקבותיי, לרדת לכביש הטבעת (יציאה 95 אותה חשבתי במקור לקחת הייתה הנכונה) ולהגיע אל האקדמיה. כשהגעתי התברר לי שבאיחור של יותר מ20 דקות אי אפשר להכניס אותי לכיתה, כיוון שהחוק והביורוקרטיה מחייבים שהקורס יהיה 80 שעות. אז נאלצתי לוותר על הקורס של השבוע ולהירשם מחדש לקורס בעוד שבועיים. בנוסף, הסתבר לי שאני צריך לדחות את הקורס לנשק מוסלק - כי הוא יוצא על ה14 בחודש, הוא וולנטיינז דיי. 

אז שרפתי 300 קילומטר בערך על נסיעת סרק... איזה דפק

ומה שהכי מעצבן זה שאם הייתי נותן אמון בחוש הניווט שלי - שאני יודע מניסיון שהוא יעיל - זה לא היה קורה. דפק.

תמונות היום: שתי תמונות מתצוגת סוסי העבודה השנתית של גראס וואלי, שנת 2012. הראשונה - סוס משא בלגי מושך עגלה. השנייה - אני וסוסת משא בלגית. לשם השוואת גודל - גובהי כמטר שבעים וחמש



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה