יום שישי, 31 במאי 2013

ייאללה, לרכב

רציתי לספר שאתמול עליתי לראשונה על סוס אחרי שנים שלא רכבתי. מעולם לא הייתי רוכב מיומן במיוחד ואני מודה, רכיבה די מפחידה אותי. אני לא מפחד מסוסים - על הקרקע, אני חזק מהם והם יודעים זאת באותה המידה. להיות חזק יותר מסוס זה עניין של פסיכולוגיה גרידא וזה לא משנה בכלל אם מדובר בפוני איסלנדי בן 400 קילו או בסוס משא בלגי במשקל טון ויותר. לא, אני לא מפחד מסוסים. האדמה, לעומת זאת, די מדאיגה אותי, במיוחד כשהיא מתרוממת לפגוש אותי בדרכי למטה מגבו של סוס דוהר. הבעיה שלי מתחילה ברגע שאני על גבו של הסוס. 
בריטני כבר שנים מנסה לשכנע אותי להתחיל לרכב איתה. עד שהיא התחילה לעבוד כמדריכת רכיבה, לא ממש עזר לה. הסוסה שלה, טוואז (Twaz) הייתה כלבתא רעת מזג שבחיים לא הייתי מעז לעלות על גבה. אני צריך סוס רגוע, משועמם, סוס מהסוג שלא מתרגש משום דבר. בשבועות האחרונים יצא לי לבוא לחוות הרכיבה כ"כוח עזר מתנדב" כשמגיעות קבוצות גדולות לימי כיף. אני חייב להודות - די כיף לי להוביל סוס עם ילדה בת שמונה שמחייכת וצוהלת עליו. גם הסוסים היותר עצלנים בחווה למדו מהר מאוד שאם אני דורש מהם שיעברו לריצה קלה, הם יעברו בין אם הם רוצים בכך ובין אם לא. כפי שאמרתי, על הקרקע אני חזק יותר. אפילו לאבי (Lovee), סוסת הפרצ'רון הענקית (היא בערך באותו הגובה כמו הסוסה הבלגית בתמונה למטה) לא מתווכחת איתי. 

וכך התוודעתי לג'ואי. 

ג'ואי הוא חצי סוס קווארטר, חצי סוס מורגן. אוף, חצי קווארטר נשמע כל כך רע כשחושבים על התרגום. חצי מרבע סוס זה מה?שמינית סוס? אז זהו, ג'ואי הוא שמינית סוס וחצי מורגן ומי שלא אוהב את התיאור, שיסתכל בתמונות ויחליט לבד שפשוט מדובר בסוס יפה. ג'ואי הוא סוס יציב, קשוב וצייתן ואחרי כמה פעמים שעבדתי איתו על הקרקע, החלטתי לנצל את ההצעה של הבוסית של בריטני (יהודיה קטנה ומתוקה מדבש בשם האני) לרכב בחווה מתי שאני רק רוצה. בהתחשב בזה שרוכב ממוצע משלם 25 דולר לשעת רכיבה, זו באמת הצעה נכבדה. אז אתמול עליתי על ג'ואי לראשונה, אחרי שלא רכבתי על סוס מאז 2008 פחות או יותר. עידו, שלימד אותי לרכב בחווה של נען היה גאה אם היה רואה אותי. גם אחרי כמעט חמש שני, אני עדיין זוכר את הכלל הבסיסי של אמנות הרכיבה - לשמור את הסוס בינך ובין הקרקע. ישבתי יפה, רכבתי בסדר בסה"כ. בהדרכתה המיומנת והמצויינת של בריטני, ג'ואי ואני עבדנו יחד בצורה טובה. הרגשתי שהייתה לי תקשורת חיובית עם הסוס, שהוא הבין מה אני רוצה ממנו ויותר חשוב - שאני הבנתי מדוע הוא הגיב כפי שהגיב כשביקשתי ממנו לעשות משהו בצורה לא נכונה. היה כיף. :)
בשבוע הבא, עוד שיעור.

תמונות היום: אני וסוסת משא בלגית בתצוגת סוסי המשא של גראס וואלי, 2010. לשם ההשוואה - גובהי 1.75. שתי תמונות על גבו של ג'ואי (איזה סוס יפה, הא?) אתמול. כן, אני יודע, רואים את הבטן כשאני רוכב. אני עובד על להוריד אותה, לאט לאט.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה